Jak się okazało, oszust za pomocą popularnego komunikatora internetowego wysłał jej wiadomość z prośbą o pomoc w opłaceniu za przesyłkę w kwocie 950 złotych. Kobieta przekonana, że koresponduje ze znajomym przekazała mu kod Blik. Następnie za pośrednictwem swojej aplikacji bankowej potwierdziła transakcję. Po chwili została poproszona o kolejną płatność. Wówczas nabrała podejrzeń i skontaktowała się telefonicznie ze swoim znajomym, który poinformował, że ktoś włamał się na jego konto społecznościowe.
- Należy mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując znajomość, chce nas oszukać i okraść. Jeśli chcemy pomóc osobie proszącej o pomoc, najpierw skontaktujmy się z nią najlepiej osobiście, lub dzwoniąc potwierdźmy, czy faktycznie to ona wysłała do nas wiadomość - apeluje aspirant Magdalena Krasna.