Reklama

Zadbaj o zdrowe jelita!

Opublikowano: wt, 12 wrz 2017 13:36
Autor:

Zadbaj o zdrowe jelita! - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Układ pokarmowy człowieka jest zamieszkiwany przez złożoną i zróżnicowaną kolonię mikroorganizmów. Stanowią one barierę dla drobnoustrojów i mają ogromny wpływ na szereg procesów fizjologicznych.

Populacja drobnoustrojów jelitowych obejmuje 100 miliardów bakterii od około 500 do 1000 różnych gatunków. Wiele z tych gatunków jest ze sobą powiązanych i zależnych jedne od drugich. Mikroflora jest potrzebna, ponieważ stanowi naturalną ochronę ludzkiego organizmu, a także wspomaga trawienie i przemianę materii, która również ma decydujący wpływ na występowanie nadwagi i otyłości. Prawidłowa mikroflora jelit odgrywa znaczącą rolę w procesie wchłaniania substancji odżywczych.

Badania epidemiologiczne podkreślają, że 30% populacji cierpi na problemy żołądkowo-jelitowe. Stres i nieodpowiednio skomponowana dieta są przyczyną braku równowagi flory jelitowej. Należy pamiętać, że flora jelitowa jest specyficzna dla danej osoby. Na florę bakteryjną jelita cienkiego składa się wiele czynników takich jak dieta, wiek, przyjmowanie leków.

Wśród czynników indywidualnych znajdują się między innymi: ruchliwość jelit, czynniki immunologiczne, działanie flory jelitowej znajdującej się na nabłonku, pH, aktywność kwasu żółciowego.

Probiotyki to żywe mikroorganizmy, które po spożyciu wywierają korzystny wpływ na zdrowie, poza podstawowym żywieniem. Mikroorganizmy te są zwane bakteriami kwasu mlekowego, gdyż uczestniczą w jego wytwarzaniu. Najbardziej znane bakterie kwasu mlekowego to: Lactobacillus oraz Bifidobacterium.

Działanie flory jelitowej:

• ułatwia trawienie włókien roślinnych;

• pobudza syntezę niektórych enzymów, takich jak proteaza i mukopolisacharydy;

• pobudza syntezę witamin K, B2, B6, B12 oraz biotyny;

• tworzy barierę ochronną i kontroluje rozprzestrzenianie się patogenów zewnętrznych;

• ma działanie ochronne na śluzówkę jelit;

• przeciwdziała powstawaniu raka jelita grubego;

• syntezuje produkty bezpośrednio do rozłożenia niektórych składników odżywczych w żywności.

• syntezuje substancje o działaniu antybiotyku;

• kontroluje ruchliwość i kształt jelit;

• pozwala zachować prawidłowe pH w jelitach;

• stymuluje metabolizm kwasów żółciowych i hormonów sterydowych.

Dlatego spożywanie probiotyków jest bardzo korzystne dla zdrowia i stanowi ważny krok w medycynie zapobiegawczej.

Zdjęcie

ZdjęcieZdjęcie

artykuł sponsorowany

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE