dnia | tygodnia | miesiaca | roku

Szukana fraza:

Data publikacji:

Znaleziono 28 wpisów

Żywienie w sporcie znacząco wpływa na wyniki sportowe zawodników. Odpowiednio zbilansowana dieta poprawia s a mopoczucie, zwiększa wydolność i wytrzymałość o rganizmu, zwiększy przyswajalność składników odżywczych z przyjmowanej żywności, a przede wszystkim przyśpieszy regenerację po intensywnym wysiłku fizycznym. 

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uznała bezpłodność chorobą społeczną. Problem z zajściem w ciąże dotyka aż 15-20% par w Polsce, a prognozy na kolejne lata są mało optymistyczne. Lekarze i naukowcy istotną rolę w zaburzeniach płodności przypisują nadwadze i otyłości oraz nieprawidłowej diecie.  Normalizacja masy ciała, systematyczna aktywność fizyczna, racjonalna dieta, zwiększają prawdopodobieństwo posiadania potomstwa. Do gabinetu dietetycznego coraz częściej zgłaszaja się pacjentki pragnące zajść w ciąże, jednak wielokrotne próby okazują się bezowocne. W wielu przypadkach zastoswanie się do zaleceń dietetycznych i zmiana stylu życia doprawadzają do upragnionej ciąży. Z doświadczenia zaobserwowaliśmy, że już po kilku tygodniach zmianionej diety organizm kobiety staje się bardziej podatny na zapłodnienie. 

Problem nadużywania kofeiny kojarzony jest wyłącznie z osobami dorosłymi, gdyż większość rodziców nigdy nie poda swojemu dziecku filiżanki kawy. Kofeina również znajduje się w napojach typu cola, które często podawane są dzieciom do picia. Żywność i napoje z kofeina są wszędzie, zawierają ją np. desery, jogurty, lody, napoje niegazowane, napoje energetyczne, a nawet leki.

U osób z rozpoznaną cukrzycą typu 2 ogromną rolę w leczeniu odgrywa aktywność fizyczna. Cukrzycy oprócz leczenia farmakologicznego powinni wspomóc się terapią niefarmakologiczną, na którą składają się dieta i aktywność fizyczna.

 W pierwszych latach życia dziecka kształtowane są jego nawyki żywieniowe.  Ten niezwykle krótki okres ma ogromny wpływ na zwyczaje żywieniowe. W dorosłym życiu zmiana nawyków jest trudna, gdyż przyzwyczajenia nabyte w dzieciństwie są bardzo silne. Dziecko uczy się głównie przez obserwację i naśladownictwo. Rodzice powinni dawać dobry przykład, gdyż dziecko patrzy, uczy się i powiela ich nawyki. Dużym błędem jest, kiedy wprowadzają zdrowe zasady żywienia tylko dziecku, a sami odżywiają się nieprawidłowo. Taka sytuacja doprowadza, że dziecko buntuje się przed zdrowymi posiłkami. 

Dołącz do
swoich znajomych!